• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inga lån erbjudna. 2.2 i betyg

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Funderar på en sak som jag inte riktigt kan släppa och vill ha åsikter...

Status just nu är

Uc betyg 1.9%
Collector 388k 9% ränta
Ikano 72k 4.6% ränta
Ica 272 % 7.7% ränta

Eftersom jag är överbelånad. Kommer troligtvis väldigt få aktörer erbjuda något när jag tänkt söka i höst. Jag väljer att söka just då pga att jag har endast 1ff kvar då.

Är jag tokig om jag "ger upp" ikanos lån och bakar in det i befintliga collectorlånet. Jag tror nämligen collector är min största chans eftersom jag ä mångårig kund där.

Å visst. Ikano har bäst ränta men det är 1000kr per månad ändå, blir ju mer över per månad om jag bakar in det i ett stort lån med längre av betalning.

För om jag istället får 2lån på papperet och inväntar kanske 6-12mån. Kan jag ju ha förhandlat till mig skillnaden i räntan där.

Eller tror ni Skillnaden på 2st lån och 3 totalt på papperet inte spelar nån roll, när summan skulle vara detsamma.

Jag kan eventuellt kämpa å betala ner ikano men max till 50

Långsiktigt är det vansinne att byta ett lån mot ett annat med dubbel ränta så klart.
Kolla med collector om dom vill sänka räntan? Har dom inte det erbjudandet på sin "mina sidor" ibland?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Om du skall ta ett samlingslån så måste du ju iså fall få ett med ränta på 7% ungefär, det kan nog bli svårt i din situation tyvärr.
Har du lång återbetalningstid, om inte så kanske du kan förlänga lite för att få ner månadskostnader. Men du förlorar i längden på det.

Vad har du för andra utgifter, det kanske inte är dina lån som du skall börja med utan dyra levnadsvanor.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Långsiktigt är det vansinne att byta ett lån mot ett annat med dubbel ränta så klart.
Kolla med collector om dom vill sänka räntan? Har dom inte det erbjudandet på sin "mina sidor" ibland?

Jaa det ä ju verkligen ingen långsiktig plan. Utan jag ska ju förhandla om det nya lånet minst 1 gång per år då. Jag samlade ihop 2st lån där denna månad faktiskt. Så kan inte göra något på mina sidor. Men kan ju fråga lite framöver såklart.

Om du skall ta ett samlingslån så måste du ju iså fall få ett med ränta på 7% ungefär, det kan nog bli svårt i din situation tyvärr.
Har du lång återbetalningstid, om inte så kanske du kan förlänga lite för att få ner månadskostnader. Men du förlorar i längden på det.

Vad har du för andra utgifter, det kanske inte är dina lån som du skall börja med utan dyra levnadsvanor.

Ja det ä just nu på 18år. Jag har inga levnadsvanor. Jag gör ingeting. Är bara hemma med barnen. Det enda pengarna går till är bensin å mat typ. Så krävs inte mycket fel per månad innan man ä back. Därav ä varje tusenlapp skönt att få bort. Just nu
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
gamblewhore, vad hade du för kreditbetyg när du sökte? Har liknande förutsättningar som dig och just nu 7% i kreditbetyg. Förmodar att du låg lägre än så?

MVH
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
gamblewhore, vad hade du för kreditbetyg när du sökte? Har liknande förutsättningar som dig och just nu 7% i kreditbetyg. Förmodar att du låg lägre än så?

MVH

Jag hade 1.9 när jag fick erbjudandet från remember som jag inte fullföljde pga dålig ränta. Sen 2.2 när jag inte fick något erbjudande alls.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tack för svar!
Då låter det inte som att det är någon idé att jag söker snart då, fan också. Hade hoppats på att kunna samla lite.
 
L

Lennart Eriksson

Gäst
Poäng: 0
Årsinkomst 359000kr
Tre lån totalt 693000kr
1FF senaste 12 mån
UC Betyg 2.1
Sökte Lendo. Noll förslag. Överbelåning. Sista gången jag sökte. Bara betala tillbaka rubbet på 7 år
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Årsinkomst 359000kr
Tre lån totalt 693000kr
1FF senaste 12 mån
UC Betyg 2.1
Sökte Lendo. Noll förslag. Överbelåning. Sista gången jag sökte. Bara betala tillbaka rubbet på 7 år

Beklagar. Många aktörer har årsinkomst x1.5 i maxbelåning som tak. Förutom collector dom har 2 å säkert nån fler.

Men ge inte upp. Prova igen om 6 mån, om du faila igen. Fortsätt halvårsvis. Tills du får napp. Eller tillslut hamnat på 1.5x årsinkomst istället.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag har oxå kommit fram till att det är max 1,5 gånger årsinkomsten som är den magiska gränsen man ska under för att få vettiga erbjudanden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp